Gepost door: Pierre du coin | september 3, 2009

turnsletsen

Gisteren naar de winkel om turnpantoffels voor Hasse. Wat een vreselijk woord. Klinkt niet echt dynamisch of sportief. En zo zien ze er ook niet uit. Ze van die witte platte sletskes. Het moet bijna het enige kledingstuk zijn dat er nog net zo uitziet als 30 jaar geleden toen ik vijf was.

Kan je je dat voorstellen? In een tijd waarin horden reclamegoeroes hun hoofden breken over vorm en nieuwe modetrends. Neen. Die witte turnsletskes zien er na dertig jaar nog steeds hetzelfde uit. En sommige hebben aan de wreef zo’n elastieke met twee luchtgaatjes. Het doel daarvan ontsnapt mij volledig.

Als iemand zich geroepen voelt, ik denk dat er weldra wel een nieuwe reeks van de bedenkers komt op één ….

turnpantoffels

Responses

  1. Ik heb vroeger altijd geturnd op All Stars-achtige dingen. Was véél stoerder toen 🙂

  2. Ik heb die ook nog gehad. En ze zaten enorm vervelend. Tijdens het lopen deden je voetzolen er zeer van.

    Wij gingen die altijd halen in de Scapino, of de Shoe Discount.

  3. En ik die dacht dat je helemaal van de aardbodem verdwenen was… nee hoor, gewoon gaan joggen op je ‘turnsletskes’…

  4. Ons Marthe heeft er met een velcro – veeeeeeeel gemakkelijker (PS er bestaan er ook met witte bloemetjes op geborduurd) 😉

  5. Eerst aandelen kopen van het bedrijf dat die sletskes maakt, dan Paris Hilton of een andere koe in die sletskes krijgen, laten fotograferen, iedereen wil vervolgens ook zulke sletskes, ze bregen ze uit in verschillende kleuren, met verschillende accesoires en je wordt rijk.

  6. Wauw ja, die zijn echt geen haar veranderd! Was dat onlangs ook zo geen trend: van die turnsletskes in mozaïksof? Zo zwart-wit geblokt?

    Maar in de turnles moeten het effen witte zijn zeker? Wel positief: iedereen gelijk, zelfs de coolste kids ontsnappen niet aan die idiote dingen!

    En dienen die gaatjes niet om je voeten te verluchten? Een soort GEOX avant la lettre dus…

  7. Dag Pierre

    Dit is mijn eerste bezoekje aan je nieuwe blog (nadat ik eerst op je oude blog was terechtgekomen uiteraard). Het hoeft geen betoog: ook ik ben bezig aan een come-back in blogland en zoals je zelf schreef gaat dat gepaard met de nodige obligate zeemzoeterige reacties bij lang verwaarloosde medebloggers. Dat neemt niet weg dat je blogpost over turnsletsen mij echt aan het lachen bracht. Ook ik heb ze nog gedragen, 20 jaar geleden:-). En nog: Hasse is echt een prachtige naam, (en ‘Hasse Simonsdochter’ mijn favoriete jeugdboek, kwam daar de inspiratie vandaan?).

  8. nostalgie !
    en terug zeer aan mijn voeten als ik eraan denk hoe ik 30jaar geleden met deze gympjes over de bok plofte

  9. En zo zagen ze er 50 jaar geleden ook al uit. Toen ik 5 was!


Geef een reactie

Categorieën

