Gepost door: Pierre du coin | maart 5, 2009

oudercontact, altijd een beetje zweten…

Vandaag voor de eerste keer oudercontact voor Hasse. Best wel spannend. Zij bleef er heel relaxed onder. Dat zal de komende jaren wel veranderen. Bij mij was dat toch zo. Ik was altijd doodzenuwachtig. Alle leraars zitten dan in 1 grote zaal en ouders kiezen dan op voorhand welke leraars ze willen zien en dan moet één of andere brave ziel dat allemaal in een uurrooster gieten.

Probleem was niet dat ik geen goede leerling was. Wel dat mijn moeder er een sport van maakte om alle leraars waar toevallig niemand bijzat ook met een bezoekje te vereren. Dus ik zat daar thuis mijn kas op te fretten omdat ze enkel de klastitularis zouden zien en dat ze meer dan anderhalf uur wegbleven. Om dan te moeten horen dat ze die van Frans,  economie en Duits ook hadden gezien. Zweten. U heeft er geen gedacht van.

Nu ja, Hasse heeft maar 1 kleuterjuf dus dat viel best mee.

Responses

  1. En zoals elke kleuterjuf sprak ze jullie aan alsof jullie zelf nog kleuters waren?

  2. Oudercontacten, ik was die dingen al helemaal vergeten. Bestond dat in onze tijd ook al voor kleuters?

    Ik lees jouw blog trouwens liever via mijn feedreader. Ik heb het niet echt voor die spin in je header. 😉

  3. Héhé leuk. Ik heb in december mijn eerste gehad. Ik was gedomme zelf gespannen om te horen wat ze allemaal over mijn dochter gingen zeggen maar dat viel gelukkig goed mee en ‘k werd niet als kleuter aangepsproken, al voelde ik mij er wel een toen ik op een kleuterstoeltje mocht gaan zitten… Nog stress bij. Kan dat stoeltje mij houden…

  4. Mijn oudsten zitten op de middelbare school. Ik laat hen zelf aankruisen wie ik moet zien op de ouderavond. Ideetje?

  5. Allemaal meegemaakt man.

  6. Ik kan me goed indenken dat het best wel spannend is! 😉

  7. en weer blijft het hier ontzettend stil…


Geef een reactie

Categorieën

