Gepost door: Pierre du coin | februari 25, 2009

Carnaval in Aalst

Als ingeweken Aalstenaar heb ik al een gans integratieparcours afgelegd. U moet weten dat Oilstjeneers geen makkelijk volkje zijn. Ik heb mij den Oilstjersen diksionair (=woordenboek) gaan halen en heb de fonetische uitspraken van buitengeleerd. Maar dat was nog niet genoeg. Dus zat er maar in ding op en heb ik moeten infiltreren in het carnavalsmilieu. Ik ben ondertussen al een keer of zes meegeweest in de carnavalssstoet.

En gisteren kwam de bekroning op mijn integratieproces: bibi is meegeweest in de voil jeannettenstoet! En het smaakt naar meer! Naar een volgende deelname wel te verstaan, niet naar het aantrekken van die zijdezachte kousen die mijn benen zou goed doen uitkomen of die fond de teint die de kleine oneffenheden in mijn huid zo goed cammoufleerden. Maar ik wijk af.

Hieronder een foto van de zondagsstoet (ik ben de linkse  en één van pierre du femme.

wij-in-de-stoet2

voil-jeannet

Responses

  1. En uw lever? Heeft die het goed, euh, over-lever-d?

  2. En ik heb al die schoonheid (schoonheden) weer gemist…

  3. pierre, voor een bezoekje op mijn blog heb je voortaan een uitnodiging nodig (problemen op ’t werk). Stuur me een mailtje, en ik laat je erin 🙂


Geef een reactie

Categorieën

