Gepost door: Pierre du coin | januari 31, 2009

bye buy Golf

10 jaar heb ik rondgereden met mijn voiture. Mijn grijs golfken.  10 jaar lief en leed. ’t was mijn eerste ziet u.  193.000 kilometers samen on the road. We waren in Peutie, Genoelsselderen en vooral in Aalst de laatste tijd. Dat schept een band. En ok het is maar een machine. Maar we voelden elkaar aan. Behalve dan die keer dat ik er bezine in kiepte.

In mijn voiture is gevloekt, geweend, gelachen, gegeten, geslapen, gezongen en geprot. En sommige dingen zelfs gelijktijdig.

Maar nu niet meer. Verkocht voor een handvol zilverlingen… wegens overbodig geworden… Een lot dat ons ook nog te wachten zal staan als dat zilverfonds niet dringend gespekt wordt…

Responses

  1. Welkom hier en happy birthday my dear. Wel een dag te laat, mea culpa…
    35 zeg, ge wordt oud (zeg de 38-jarige) 😉

  2. Ha Pierre. Gevonden! Wat mij interesseert (naast het Golfjesverhaal, want ik had ooit rijles in een Golf en dus was dat eigenlijk mijn eerste auto 🙂 ) is waarom je overgestapt bent van blogger naar wordpress?

  3. Een beetje raar…? Je kan ook zeggen: “Wat is het fijn om 35 te zijn!”
    Bedankt voor de link naar ‘aalstdailyphoto’, maar zonder de extentie ‘.blogspot.com’ zal het wellicht niet lukken. Komst ‘aalstblogt’ overigens nog terug? Zelf volg ik met ‘Waterschoenen’ de artistieke activiteiten in de galeries van Aalst en wijde omgeving. Ik hou mij in stilte (meer dan) bezig!

  4. Proficiat! Niet met de verkoop van je auto maar met je verjaardag eerdere deze week.
    En proficiat met deze mooie lay-out en je overstap naar wordpress.

  5. Ach, een de eesrte auto blijft iets speciaals. De mijne was een Opel Kadet(nog zo’n oude vierkante) die ik indertijd op 20-jarige leeftijd van mij zus overgekocht heb voor 20.000 Befkes op aanraden van mijn ouders zodat ik de hunne niet in de prak kon rijden. Na mijn studies nog een 3-tal maand elke dag mee naar Brussel gesjokt in de winter naar mijn eerste job zonder enige panne. Als ik tegen de 140km/u reed begon hij gevaarlijk te schudden. Toen de kilometerteller voor de zoveelste keer rondgegaan was (kon maar tot 99.999 en ik weet nog altijd in welke bocht hij terug op 1 stond) heb ik weeral op aanraden van mijn ouders die van mijn grootouders overgenomen. Dat wagentje was zo licht dat ik hem in combinatie met een klotegaragist op 2 jaar opgereden heb. Nog altijd spijt van dat ik die 2 jaar niet met mijn kadetje proberen overbruggen heb.

  6. @ elke: het feit dat ik er nog maar 30 uitzie maakt veel goed 😉
    @ Elsje: ik kende wordpress al via stadsblog Aalst, dus wou ik meteen eens iets helemaal anders proberen. Meer moet je er niet achter zoeken hoor.
    @ artspotter: “de wel een beetje raar, 35 jaar” verwijst naar songstekst van doe maar. Maar die was pas 32 jaar.
    @ Aïda: merci, al klinkt “overstap” naar wordpress wel raar. Is er een soort van concurrentie tussen blogger en wp misschien?
    @ Psycho: ik herinner mij dat kadetje nog goed. Hebben wij daar op dat lang stuk rechte baan in Zwalm ook niet even spookgereden?

  7. Dat spookrijden was met de Opel record van papa en mama. Nu begrijp je waarom ik een eigen waardeloze auto nodig had

  8. Voilà sé, de link aangepast en nu kan ik weer met een gerust hart op ’t hoekske komen lezen.
    Een verlaatte gelukkige verjaardag. Februari is een erg druk maandje, zelfs zonder staartstuk. Ik op 7, mijn kleindochter Roos op 8 en Venteke op 10 gerbuari. En nu gij.


Geef een reactie

Categorieën

